Kizárni a konkurenciát

Út a fizetőképes vevőkhőz!

Út a fizetőképes vevőkhöz

Bevezetés

Mit is nevezünk piacnak? Az áruforgalom, és az adásvétel hadszínterét. Ezen a színtéren vívjuk mindennapi kisebb-nagyobb harcainkat a bevételért. Természetesen minden piacnak megvan a maga sajátossága, ami sok tényezőből és változóból álló terület. Elég, ha csak a speciális termékekre vagy szolgáltatásokra, vagy a különböző törvényi szabályzókra gondolunk. Szóval a sok változó és tényező miatt szoktunk könnyű és nehéz piacokról beszélni.

Mivel azonban a szomszéd fűje mindig zöldebb, törvényszerű, hogy más piacok mindig könnyebbnek tűnnek, mint amiben éppen magunk vagyunk.


De azt hiszem, hogy nagy általánosságban kijelenthetjük, hogy ma már nem létezik könnyű piac. Nagyon ritka az a cég, akit ne sújtana nap, mint nap a fizetőképes vásárlók hiánya, a körbetartozás, a banki szigorítások, a hitel kamatok szárnyalása vagy a vásárlói bizalomhiány. Sok esetben, amikor a saját piacunkra gondolunk, akkor egy nehezen megfogható, összefüggésekkel teli, sokszereplős, néha zűrzavaros egyveleget látunk, olykor jelentős mértékű rossz tapasztalattal, mivel a piac néha úgy viselkedik, mint egy fekete lyuk. Rengeteg energiát és marketingre költött pénzt nyel el, ugyanakkor vissza meg nem jön semmi.


További jellemzője a piacoknak, hogy konkurensek tömege van jelen, vagy nagyon rövid idő alatt megjelennek egy új piacon. Ezért ma egy általad összehozott szerződés, a konkurensed elöl elvett lehetőség. Az érem másik oldala, hogy ez fordítva is igaz. A konkurensed által összehozott üzlet, előled elvett lehetőség.

 

Kiszorítani a konkurenciát. Ez napjaink minden alkalmazott marketing eszközének célja és közös tulajdonsága. De sok eszköz alkalmatlan vagy drága ennek a célnak az eléréséhez.

Kiszorítani a konkurenciát

Az ókori görög tudós, Arkhimédész alkotta meg a felhajtóerőről szóló törvényt, amelyet ma az iránta való tiszteletből nevezünk így. A történet szerint Héron király arra kérte a tudós-feltalálót, hogy állapítsa meg egy koronáról annak tönkretétele nélkül, hogy tiszta aranyból van e. Arkhimédész módszere az volt, hogy egy tiszta aranytárgy sűrűségét összehasonlította a koronáéval, de később a fürdőkádban ülve rájött híres tételére. Ekkor kiáltott fel, hogy „HEURÉKA” (=megtaláltam)

A törvény így hangzik:

„Minden folyadékba vagy gázba merülő testre felhajtó erő hat, amelynek nagysága egyenlő a test által kiszorított folyadék vagy gáz súlyával.” Arkhimédész

Ennek a tételnek a mai piacgazdaságban is nagy szerepe van, mivel a cégekre is igaz.

Ugyanis:

„Minden a piacon működő cégre felhajtó erő hat, melynek nagysága egyenlő a cég által kiszorított konkurencia nagyságával” Durda Péter

 

A felhajtó erő növelésére használjuk az ügyfélszerzés törvényeit, ami a fizetőképes vevők megtalálásának elengedhetetlen eszközeit foglalja magába.

 

 

Ássunk egy kicsit ennek a piacnak nevezett egyvelegnek a mélyére. Amit találunk, az egy közös nevező. Minden piac - az összes jó és rossz tulajdonságaival együtt - rendelkezik egy közös nevezővel. Ez, pedig az EMBER.

 

Minden piac emberekből áll. Minden vételi döntés mögött emberek állnak. Emberek, akik eldöntik, hogy mikor, mit, mennyit, mennyiért, hogyan és kinek a részére vesznek meg. És ettől válik az egész dolog izgalmassá és egyben egyszerűvé.

 

Egy ember az általa ismert adatok alapján dönt egy vásárlási folyamat végén. Ez törvényszerű, hiszen amiről nem tudunk, vagy nem ismerjük, arról nem tudunk gondolkodni. Ha még sosem hallottál a Karibi térség Saba nevű szigetéről és szállodáiról, a nyaralásod megtervezésétől az elutazásig nem fog szerepelni ez a sziget a gondolataidban, mint lehetséges uticél. Ebből láthatod, hogy a piacon szereplők sem tudnak tervezi vagy döntéseket hozni a termékeiddel, szolgáltatásaiddal kapcsolatban, ha azokat nem ismerik elég jól.

De mi van akkor, ha Saba szigetéről egy jó ismerős mesél neked úgy, hogy az igencsak felkelti az érdeklődésedet. Ha nyaralás előtt állsz és megteheted, azonnal lehetséges uticél lesz ez a sziget. Hát itt felhívom a figyelmedet egy nagyon fontos részletre.

A jó ismerősöd csak azért tudott neked mesélni Saba szigetéről, mert volt róla elegendő információja.


A Te környezetedben élő embereknek van elegendő információjuk rólad, a termékeidről, szolgáltatásaidról?

Tapasztalatból tudom, hogy nem. Sok cégnél még a munkatársak sem tudják pontosan. Itt több száz vagy több ezer emberről beszélünk, akik segíteni tudnák az üzletedet. De csak akkor, ha elegendő információjuk van.

 

A teljes képlethez még hozzátartozik a konkurencia. Hol is vannak a konkurensek? A másik utcában, másik városban. Nem. A konkurensed a lehetséges vevőd fejében van. Teljesen mindegy, hogy ki a konkurensed, hol van földrajzilag, és mennyire jól néz ki, egészen addig, amíg nincs a lehetséges vevőd fejében. Abban a pillanatban, ahogy nem te vagy a vevő fejében a nyerő, bajban vagy.

 

Tehát a hely, ahonnan ki kell szorítanod a konkurenciát, az a lehetséges ügyfelek, lehetséges vevők feje. A piacok az induló versenyzők számát tekintve hasonlítanak a New York Marathon futóversenyre.

 

Sok a vadász, kevés a fóka - szokták mondani. Egy versenyben, különösen a sportban, az ellenfelek legyőzése és a lehető legelőkelőbb eredmény elérése a cél. Az évente megrendezésre kerülő New York Marathon 37000 szuper felkészült indulója közül is csak egy lehet az első. A részvétel ezen az eseményen önmagában kihívás, ugyanúgy, ahogy ma vállalkozni is egy nagy kihívás. Minden induló a másikat akarja legyőzni. A különbség „mindössze” annyi, hogy New Yorkban mindenki nyer, függetlenül attól, hogy hányadik helyen ért célba. Van a kihívás, a táv teljesítése és a teljesítés utáni végtelen jó érzés.


A piacon versenyzők között azonban ez nem így van. Van a kihívás a teljesítés, teljesítés, teljesítés. Folyamatos megfelelés, folyamatos megmérettetés. Itt nem lehetünk nyertesek, ha nem előkelő helyen végzünk. Csak a részvétel dicsősége nem elég a végtelen jó érzéshez. Munkatársaink, az ő családtagjaik, mi magunk, a családunk a tét. Kíméletlenek a versenytársaink, mint ahogy nekünk is annak kell lennünk. Mert ennek a versenynek ilyenek a szabályai és elfogadtuk, ha tetszik, ha nem, amikor kiléptünk erre a csatatérre.


Tisztességes versenyben több és több vevőt szerezni, ez egy végtelen jó érzés.

Mivel minden piac emberekből áll, az EMBEREK jelentik a tőkédet a sikerhez.

 

 

HA NEM TE, AKKOR A KONKURENSED!

 

UTÓSZÓ

Egy légionárius leszúrta a matematikai problémáiba merült, 75 éves tudóst. A legenda szerint azzal ingerelte fel a katonát, hogy amikor az összetaposta a homokba rajzolt ábráját, Arkhimédész rászólt: Noli turbare circulos meos! (= "Ne zavard a köreimet!")

Legyen konkurensed utolsó mondata, Arkhimédész utolsó mondata!

 

 „Az Ügyfélszerzés 31 Törvénye”, tartalmazza az összes eszközt a fizetőképes vásárlók megszerzéséhez.

 

Emelkedj felül a piac nehézségein, a 31 törvény nyújtotta előnyökkel. Katt ide: http://www.profitmaker.hu/





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 1
Heti: 5
Havi: 18
Össz.: 4 944

Látogatottság növelés
Oldal: Út a fizetőképes vevőkhöz
Kizárni a konkurenciát - © 2008 - 2024 - kizarniakonkurenciat.hupont.hu

A HuPont.hu jelszava az, hogy itt a honlapkészítés ingyen van! Honlapkészítés Ingyen

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »